lördag 17 oktober 2015

då allt inte går som planerat

tj243 ! över hundra dagar i militären checkkk :-) i tisdags var vi i santa fe med linjen (typ hela underofficersskolan) och firade det, sjukt kul men samtidigt lite sorligt eftersom en stor del av oss kommer att åka iväg.

för min del gick det inte riktigt som det skulle. mitt knä har varit sjukt nu i två veckor och har därmed hoppat omkring med antingen kryckor eller ett ben sedan vapenslagsmarschen. har varit på röntgen men bilderna gav inget svar och läkaren vet varken vad som är felet eller hur länge det går till att jag igen kan leva normalt. så på grund av detta blir det ingen ruk247 för min del. suger faktiskt ganska mycket men nu är det viktigaste att få foten i skick :-))))) så stannar i dragsvik och fortsätter här med underofficersskolans andra del. vilket också faktiskt är hur fint som helst. nu vill jag bara att foten blir bra så att jag kan bli särma krigare igen haha. blev åtminstone befodrad till elevkorpral här om dagen så de ju lite kul det.

bra saker med att stanna i dragsvik - får bo kvar i stuga källviken med tjejerna, kortare väg till brigaden, säkert lite mer chill, får vara här då nya mullin rycker in, fick loma denna helg, behöver inte gå en nya hajoomarsch osv. :-) visst är det liksom livets bitchslap rakt i ansiktet att först bli invald och sen få foten skadad och inte få åka iväg men skall väl försöka se det positiva :-) kan åtminstone säga att jag hade tillräckligt med poäng haha.

senaste veckorna har jag besökt sjukis alltför ofta och de har ju varit lite hajoo då ingen aldrig vet vad som är felet och när det aldrig tycks bli bättre :( hade dock lite utbildningar som jag kunde delta i, ledarskapskurs och signalutbildning vilket var riktigt roligt (alfa two, this is alfa one, radiocheckkkk :-)). 

så just nu går det inte riktigt så bra som det kunde gå men helt bra ändå :-) 




pionjärlinjen <3






-sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar