fredag 2 januari 2015

mot nya äventyr

gott nytt år allihopa :-) 2014 var verkligen ett fint år, men tror faktiskt 2015 kommer bli ännu bättre. har massor med roliga saker att se fram emot (ta abikryssning & sommarlovet som exempel), men så finns de ju också de mindre roliga (studentexamen & inträdesprov). känns som typ hela resten av mitt liv hänger på hur bra jag klarar mig detta år. vilket kan vara lite skrämmande.

sofia & minka år 2012

sofia & kaisa år 2012 
drar igång året med scouting. snart bär det av mot scoutledarkurs. blir äntligen sådär officiellt ledare. har faktiskt väntat mycket på denna kurs, fastän jag gillar mina scoutkompisar med än något är det alltid kul med nya bekantskaper. eller nya och nya, scoutkretsen kan liknas med den härliga finlandssvenska ankdammen, du känner alltid någon och så är resten dina kompisars kompisars kompisar. 

annors har jullovet gått riktigt fint, firade nyår med tjejerna i onsdags och så har jag chillat med grannarna, varit på några skidturer före snön smalt bort och läst till studentexamen. så faktiskt kul att komma iväg för fem dagar och ha en riktigt bra orsak att inte behöva röra skolböckerna på fem dagar.

-sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar