lördag 13 september 2014

september

vad skönt att vakna upp efter tillräckligt många timmar sömn till strålande väder. alltså höstdagar som dessa gillar jag tom. mer än soliga sommardagar. det är vackert och skönt, men inte så hett att man typ svettas ihjäl. riktigt perfekt scoutlägersväder. önskade att jag vore ute i noux eller lappland, har verkligen lägerfiilis atm.  


denna vecka har rullat på samtidigt både trögt och snabbt, plötsligt är det bara en hel dag före samhällsläraskrivningarna. börjar påriktit bli nästan peppad inför det, att sitta där i sex timmar och skriva ner allt och sedan inte mer behöva tänka på det. 

hade inga stora planer inför fredagskvällen igår, så blev positivt överraskad då jag hittade mig själv hos vili tillsammans med grannarna för lite filmmys. är verkligen lycklig av att bo där jag bor, speciellt med de grannar jag har. som små brukade vi leka tillsammans varje dag, nu ses vi betydligt mer sällan men ni vet dendä fiilisen man har med vissa personer, det är ingen skillnad om det var ett år eller en dag sedan ni sågs senast, det är ändå bara naturligt att vara tillsammans. 



idag skall offra ännu en dag åt samhällslära. ifall det är tillräckligt varmt flyttar jag nog böckerna och mig själv ut på terassen. ikväll blir det middag / grilling hos familjebekanta :-) ha ett fint veckoslut allihopa !

-sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar