tisdag 9 september 2014







god tisdagskväll allihopa :-) bjuder på några bilder från mallorca i augusti såhär passligt på en regnig och mörk höstkväll. har pluggat hela dagen och tänkte snart fortsätta med det, en liten paus kändes dock som en bra ide så passar på att blogga lite.

har då skrivit (lyssnat ???) både engelska och finska hörförståelseprov. ifall allt gått som jag hoppats behöver jag aldrig mer i mitt hela liv göra det. tror dock att det möjligen inte gått så fint som man hoppats, så det kan vara att det blir en ny runda på våren... 

gäller väl bara att satsa på skritliga delarna och samhällsläran. imorgon preli och på måndag blir det första ordentliga sex timmars skrivtillfälle. känns egentligen rätt skönt att skrivningarna är nu, efter någon vecka kan jag spendera min fritid på något annat än EU och finansmarknader och det låter väldigt lockande. 

kul saker att se fram till:

1. höstens skrivningar done !!! (10 dagar)
2. berlin !!! (79 dagar)
3. jul !!! (106 dagar)
4. penkkis !!! (157 dagar)

-sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar