lördag 2 augusti 2014

andra augusti


andra sista lovdagen på hemmafronten börjar åka mot sitt slut. vaknade typ tio efter att ha somnat sju-tiden igårkväll, tycktes vara smått slut efter vår lapplandsresa haha. dagen gick ut på att packa, vilket var löjligt lätt eftersom det rymdes massor med mer kläder i min kappsäck än i en rinkka, och så måste man inte heller hålla reda på massa andra grejs som kompass och sånt.

hann även snabbt butiken, köpte en bikini inför resan eftersom alla mina tidigare mystiskt försvunnit. åt för första gången på en väldigt lång tid middag tillsammans med hela familjen, mysmys. gick igenom bilder från lappland och tömde minneskort inför nästa resa.

på kvällen åkte jag in till stan och träffade kusinen och hennes pojkvän. super kul att träffa dem ! åt glass på ben&jerry's och gick omkring i esplandparken och salutorget. visst är helsingfors en fin stad. lite konstigt var det med så mycket människor efter att spenderat tid i norr :-D åkte hem tåg och gissade nästan att jag skulle träffa någon jag känner och visst gjorde jag det, kul att träffa en skolkompis man inte sett på hela sommarlovet.

nu skall jag strax lägga mig och sova några timmar före jag stiger upp klockan fyra imorgonbitti. halv fem åker vi till flygfältet och 06.40 sitter jag på flygplanet påväg till mallorca. vågar påstå att jag landat i palma före någon av er vaknat :-D ha en fin sista sommarlovsvecka allihopa !

-sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar