fredag 15 augusti 2014

ABIABIABI




så har det sista året i lärkan körts igång. känns helt sjukt. både för att sommarlovet tog slut och för att man nu är äldst i skolan. i måndags hade vi abitältning, sjukt kul att se alla efter sommarlovet och på tisdagen var det äntligen vår tur att stå på skoltrappan och skrika "abiabiabi" åt de små ettorna.

vad jag tycker om skolstarten - vi kan väl säga att den har sina positiva och negativa sidor. fast det är hur skönt som helst att semestra tycker jag att det är nästan skönt att få en rytm på sitt liv. kul somsagt också att träffa alla vänner. måste också medge att jag gillar när det blir lite svalare, skulle inte orka med hettan i all oändlighet.

de negativa sidorna är förstås mer, vem skulle gilla tidiga väckningar och ett massa pluggande ? skrivningarna är närmare än man skulle ha trott och läsning har man inte direkt brist på. försöker se positivt på det hela, nångång måste man välskrivna studentexamen och efter en tid är hälften redan förbi för min del. kulkul.

efter att skolan börjat har jag nästan sagt hejdå till ett socialt liv och satsat på pluggande, övningskörning och träningar. ikväll skall jag iallafall träffa heidi och hennes utbyteselev och det kommer bli roligt ! imorgonkväll hoppeligen också något kul, mer om det senare. senare även mer om sevettijärvi och mallorca. hörs då jag har tid ! :-)

-sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar