onsdag 16 juli 2014

ekenäs, dragsvik och en #mökkiselfie


holahola. ligger i egen säng medan jag skriver detta, har kommit hem från stugan. två nätter i denna säng och efter det två veckor någon helt annanstans. tänkte dela med mig lite av min dag eftersom den faktiskt varit kul (och mycket mer händelserik än senaste :-D).

för det första - träffade laura i dragsvik !!! sjukt kul att se henne och höra hur hon har det där. inte illa heller med sotkus munkar.

för det andra så körde jag förstå gången på motorväg idag. klarade av att köra hem från dragsvik, fina saker.

besökte också ekenäs, har aldrig tidigare varit där så helt kul. gick omkring och kollade på husen (okej det låter som det tråkigaste som finns nu när jag skriver detta :-D) och åt kaka på ett gulligt café. 

som sist kan jag ännu nämna att jag började packa inför lappland. ser det som något roligt att packa (då man har tid, typ som att börja resan lite i förtid), att packa upp saker efter en resa är sedan en annan sak. ännu några små saker som behövs skaffas före vi åker iväg.




morgondagen går ut på att fixa allt färdigt inför resan, skall via butiken och försöka ta med mig tillräckligt med kläder för två veckor, men ändå inte något extra för att allt skall rymmas i en rinkka (tillsammans med sovsäck, liggunderlag osvosv.) men alltså TAGGATAGGATAGGA.

-sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar