söndag 18 maj 2014

weekend

let me take a selfie
omnom smakade igår på nya ben&jerry's greek style frozen yougurt :-)
och så grillade vi också omkom
holaaa :-) skönt med veckoslut och solsken ! på fredagen tog jag det riktigt lugnt, chillade hemma och på kvällen kollade vi frozen med minka och emma, vilken härlig film liksom :-D tänkte dö i skratt. hann även se slutat av finland schweiz MM-spelet, spännande saker men så blev vi allihopa glada och srek då finland vann.

igår skulle jag sååååå gärna velat fara på lenkki men halsen var ännu så sjuk att det tyvärr inte var möjligt. så drog till matbutiken med mamma, vilket är något som jag personligen av någon anledning gillar helt massor. så blev det pluggning i solskenet och grillmat, före jag fixade mig färdig inför kvällens festligheter !

mettes hade fixat det super fint !
repsu, eva och ida :-)
sara, vive och anni !

det skulle alltså firas mette 18-år !!! är jätte ledsen att jag inte har någon bild av födelsedagsbarnet (eller födelsedagsvuxna :-D). det var då tre rätters middag, super god mat och fina tjejer. en väldigt lyckad kväll med andra ord alltså. 

idag har flunssan sist och slutligen gett med sig och jag kunde gå ut på lenkki jeejeejee. fast att springa i 24 grader efter att man varit sjuk är kanske ändå inte det trevligaste jag vet :-D skönt var det iallafall, och blev så himla glad då man såg så mycket människor som tagit sig utomhus och njuter av vädret. oftast är det typ två människor som kommer emot mig då jag är och springa, idag kan vi tala om närmare femtio. så har det stått pluggning på schema, senare ikväll skall vi också fira min namnsdag lite i efterskott. har bakat en limecheesecake (hej på dej summerbody haha). hoppas på lika fint väder nästa vecka !

-sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar