torsdag 22 maj 2014

ljuva sommartider




snart är vi igen här. sista skoldagen och stundentdimissioner (lär mig nog aldrig att stava det ordet rätt). vad man längtar liksom. ännu tre prov kvar och sedan ser vi bara glada människor. vad skön tanke det är att det faktiskt bara är FEM alltså FEM skoldagar kvar. varendaste en känns visst som tio men detta klarar vi nog av !

igår var det då alltså en spännande dag. vill inte skriva allt ut på nätet med allt fixade sig som tänkt och glad blev jag. nya äventyr väntar. nervös och smått misstänksam är man ju hur man skall klara sig, men något mäktigt skall det bli.

idag skrev jag engelska prov och pluggade finska och matta. vilket jag skall fortsätta med efter min lilla paus här. ikväll blir det knytkalas med småttingarna i scouterna och krav maga. behöver, verkligen behöver, något annat än skolsaker för att hållas i skick. imorgon fredag och veckoslut, i planerna har vi åtminstone en 50-års fest och kanske även en 18-års. så skall jag ju faktiskt på söndagen rösta för första gången i mitt liv ! så tufft.

-sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar