onsdag 19 mars 2014

vardagstankar





några bilder från new york, sakanr ju lite grann haha. men faktiskt så är det inte brist på resande nu, imorgon bär det av till sverige. åker på kryssning med mamma och systern (det är pappa som inte orkar komma med på våra shoppingsresor, vi bjuder nog alltid med honom :-D) och har som plan att hitta så mycket med fina vårkläder som möjligt. måste också nämna hur otroligt glad jag blev på måndagen då vi slutade en timme tidigare och jag hade några timmar på mig och göra vad jag ville, så jag styrde stegen mot sello och sembalot och hittade en massa fina saker ! har inte shoppat i finland på en god tid så det kändes riktigt bra haha.

problemet med att åka iväg alla veckoslut är att du har helt massor med skolsaker att fixa under veckorna, så mina vardagar ser ungefär ut som skola, läxor, läxor, läxor och så antingen lenkki, krav maga eller scouter. idag har jag varit super effektiv och skrivit tre essäer till slut !!! är seriöst väldigt stolt över mig själv. ikväll blir det scouter, hade planera picnic men kompisarna sa att de fö kallt ute och man kan inte äta där för det inte finns mat så måste väl hitta på något annat :-D

förutom kryssning i helg blir det konfirmationsfest på lördagen, taggatagga. visst, kaka är aldrig fel men mest längtar jag efter att få träffa mina grannar ordentligt. fatta att jag inte talat ordentligt med bästisen på typ en månad fast hon bor ca. 5 meter ifrån mig. på tal om fullproppade kalendrar och så. nästa vecka provvecka, vilket är är helt jees eftersom vi får sluta redan tolv. NU skall jag packa. ha en fin helg allihopa :-)

-sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar