söndag 16 mars 2014

heaven is a place on earth - tahko 2014









några bilder från veckoslutet, vi åkte med lulu till tahko och det var helt amazing. kändes nästan som ett minilov, att åka upp till mellersta finland och skida en hel dag i perfekt väder, typ noll grader och solsken (medan det snöat här i södern haha) kändes väldigtväldigt skönt. har haft det ganska stressigt, inte på ett negativt sätt utan har bara haft massor med roliga saker men då blir det ju inte riktigt tid för att vila upp sig (okej inte för att jag skulle ha vilat mig sådär extra mycket denna helg heller XD), men pointen var typ den att det var super kiva !!!

fast jag älskar att åka slalom så är inte hela min familj av samma åsikt, vilket leder till att vi istället för att åka till alperna på sportloven åker iväg till thailand eller new york. kul är det visst också, men wow vad jag blir imponerad av redan dessa backar som fanns i tahko (är van med typ swinghill och granibacken haha :-D) och kan bara tänka mig hur jag skulle reagera med alperna. men tahko då alltså, åkte första gången sittlift för fyra personer och det var siisti och så åkte jag alla svarta backar så points för det haha. hela stället var helt underbart och vill verkligen åka dit pånytt !

annors har jag hållit på med skolsaker, scoutning, krav maga och joggning denna vecka. har varit duktig och var både på onsdag och torsdag i esbos IKEA och samlade in pengar till välgörenhet till yhteisvastuu2014. var riktigt trevligt och kul att ens nångång hålla på med välgörenhet. annors så inget speciellt, nästa vecka blir det bland annat en resa till älskade grannlandet sverige och konfirmationsfest ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar