söndag 25 januari 2015

livets fina stunder

hej på er :-) denna januari har faktiskt inte varit tråkig, har hållit på med typ allt mellan himmel och jord. scouterna har tagit sin lilla tid och så förstås skolan. dessutom har jag jobbat och fixat på körkortet. men lite extra har jag också hunnit med.


igår vad det dags för mitt livs första bal. var sådär löjligt taggad och kul var det ju. svenska samskolan i tammerfors ordnar rosenbal varje år och iår fick jag äntligen delta. riktigt god mat, gott sällskap och kul med klubbhäng med halva släkten. observera pojkarnas coola mili-pose, man tycks inte kunna posera på något annat sätt efter milin haha.

efter denna tillställning blev jag riktigt taggad inför lärkans abimiddag också. skall bli sjukt kul med en fin fest med alla lärkor. tycker de super med evenemang som dessa, att inte bara behöva tänka på studentskrivningarna hela tiden utan att också få ha det kul lite. och det är dags för penkkis också så småningom. inte så illa dethär med abi-året.


en lite osammanhängande bild, men blev liksom så glad då kaisa skickade den åt mig att jag ville dela den med er också. bilden är tagen i lappland typ tre på natten i somras. hade just kommit från bastun och skulle snart äta massvis med plättar. good good times. btw så blir det slovenien nästa sommar ! fick biljetterna fixade woopwoop.

well ville bara berätta att livet rullar på. har lärt mig att verkligen njuta av små saker, en springtur med en kompis känns som himmel efter hel dag med pluggning. att läsa en roman bara för skojs skulle känns också väldigt skönt efter att man läst litteraturhistoria. att få träffa nya människor och lära sig av andra uppskattar jag också.

-sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar