lördag 20 september 2014


holahola. SKRIVNINGARNA DOOOOOOOOONE. känns bra. känns super bra. igår var det sista pikniken i skolans jumppasal för min del denna höst. hade så mycket mat med mig till både engelsa och finskan att det är helt okej att kalla det för piknik haha.

igår åkte jag till stan med elsa och var där en stund, sedan åkte vid med mamma till sello och så "nuärskrivningarnaöver" shoppade vi. fick med mig hem både jackan och halsduken i bilden ovanför, riktigt nöjd tjej.

hade lite planerat att fara ut och festa, men vet ni hur skönt det är att se på gossip girl och äta godis efter att man bara pluggat och haft herkkulakko i fem veckor ? så skönt var det att jag valde att stanna hemma haha.



idag har det bjudits på perfekt väder, och eftersom jag nu har all tid i världen ungefär så sprang jag till pirttimäki och tillbaks. så skönt att fara på en lång springtur ut i skogen i värsta solskenet. städade klädskopet (läs förde till insamlingen allt jag inte använder, blev några plastpåsar sådant...) och åt laxsallad. chillade en stund med systern och läste lite fysik (liksom u kidding me med att sätta provvecka efter skrivningarna...) och fixade på en bildbok från sevettijärvi. HAR HUNNIT MED SÅ MYCKET bara för att jag inte hamnat läsa samhällslära. nu skall jag se på gossip girl tillsammans med candy king :-) ha en fin lördagskväll allihopa !

-sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar