söndag 28 september 2014

det bästa med hösten


att en lördagsmorgon dra ut på en springtur till skogen i härligt solsken. älskar verkligen dagar som dessa. andra saker jag älskar är att jag har tid att vara social och träffa mina vänner igen. nu efteråt tänkte är det helt sjukt hur mycket läsandet för studentskrivningarna tog upp av min tid. skall väl njuta nu före det blir samma process nästa vår.

har då hunnit gå på kaffe, äta världens bästa morgonmål på fazer, firat ohi on på kaivo, bara gå omkring på stan och kika in i intressanta butiker, bakat glutenfri chokladkaka och haft tjejerna här igårkväll. har även hunnit sova ut, att sova till tolv och ta det iallafall helt lugnt för att du inte har så mycket att göra idag kändes bra. nu är klockan halv tre och jag har inte gjort annat än ätit morgonmäl och läst tidningen. 

skall visst ta itu med lite matematik nu, har visst något prov ännu framför mig... efter nästa vecka börjar andra perioden, vilket betyder fyra kurser för min del. inte så illa. ikväll skall vi planera småttingarnas scoutläger, hoppas på lika fint väder för några veckoslut framåt !



-sofia

ps. rekommenderar er allihopa att köpa såndärt band vart man kan sätta sin telefon och som man kan sätta runt handen. vet inte varför jag skaffat ett sådant tidigare, super bra att ha då man vill lyssna på musik på lenkki. rekommenderar er allihopa även att testa fara på en cykeltur ut i höstmörkret med musik i öronen, inte så illa det heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar