söndag 22 juni 2014

midsommaren




visst är det fint att bo i ett land som är så underbart vackert. att man kan resa till världens alla hörn, till laguner i thailand, times square i new york eller till strandstränder i kroatien, och alltid komma hem till något finare. detta är min åsikt, enligt mig finns det inget som vinner finland, finska skärgården och finska sommaren. är verkligen lycklig för att få bo här. visst, gillar att resa och se världen, men är övertygad att jag inte kommer att stöta på något mer imponerande.

så är faktiskt jobben förbi denna sommar och imorgon firar jag den första officiella sommarlovsdagen (fredag, lördag och söndag är ju annors också lediga :-D). sista jobbveckan var faktiskt förbi i ett ögonblick, roligt hade jag men nu känns det riktigt bra med ordentligt lov. midsommaren spenderades på stugan med familjen, riktigt skönt fast varmare väder skulle man kunna hoppats på. 13 grader låter ju nästan som ett skämt.

imorgon åker jag och systern mot vasa och i tammerfors hoppar kusinerna på samma tåg. sååååååååå taggad. en evighet sedan jag sett de fina människorna sist. linda träffade jag i oktober, johannes såg jag i september i dragsvik och axel träffade jag senast förra sommarn. ser verkligen fram emot att umgås med dem och farfar. stannar uppe i österbotten tills torsdag eller fredag, får se vad allt vi hinner med. NJUT AV SOMMARLOVET ALLIHOPA  :-)



-sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar