söndag 5 januari 2014

ett nyårslöfte skulle jag kunna göra här passligt några dagar efter själva årsbytet. nämligen att aldrig mer planera att kolla på så mycket gossip girl som möjligt under ett lov. kom sist och slut till slutsatsen att jag inte är en människa som trivs ensam i mitt rum, så nu står vi framför en sån sak att jag faktiskt längtar tills tisdagen då skolan börjar och jag får se alla vänner :-D så kan det gå ibland. man behöver sina vänner.


snart skall iallafall kusinpojkarna v och dubbla v komma på besök. får se hur det blir, tippar lite på att DS blir populärt här i huset under de följande timmarna. och vad tycker ni, kan man äta creme brulee till efterrätt då man har gäster, fast man har herkkulakko ? skall försöka vara hälsosam ända tills new york och så kan jag satsa på cheesecakes och cupcakes i americaaaa. sååå taggad att åka dit för första gången i mitt liv !


angående lov och planer inför lov så kan jag berätta att vi faktiskt bokade igår en resa till mallorca med familjen. tuija följer också med. så slutet av sommarlovet kommer se ut som följande, ta flyget till ivalo med kompisarna, vandra och chilla uppe i lappland i två veckor, flyg hem, ha en dag på dig att packa upp och ner, och så nästa dag bär det av till medelhavet. borde inte iallafall bli tråkigt :-D så hoppas jag på ett kul sommarjobb i början av sommaren, perfekt vore det med samma jobb som förra året, annors måste jag väl hitta på något nytt. 

kom inte ihåg hur jobbiga invera funktioner var förrän jag tog mig själv i kragen och gjorde lite skolsaker idag. hade tydligen inte blivit klokare vid årskiftet. men kan faktiskt säga att jag riktigt ordentligt övat inför studentexamen i engelska, har nämligen kollat gossip girl utan text :-D nu skall jag anyways fixa mig och så blir det lite släktkalas.

-sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar