tisdag 7 januari 2014

danssteg och krav maga

att vara tillbaks i skolan var ju inte alls så illa :-D var dock helt borta då väckarklockan ringde på morgonen, det tog mig en stund att förstå vad det var för ljud och vad det betydde haha. i skolan var jag bara glad, det var så skönt att träffa alla kompisar efter en tid. ett tecken på att jag klart och tydligt borde varit lite socialare under lovet :-D well, nu kör det igång igen med vårtermin och fulla kalendrar.


hade idag gammeldansträningar, jätte kul fast lite synd då dansparet typ brutit foten :-D eller nej så dramatiskt är det inte, borde vara i sick tills nästa träning så de okej. lite komiskt var det ändå att dansa tango för sig själv. hade mina dansskor med mig idag och ifall ni vill ha sjuka fötter kan jag rekommendera att dansa i någon timme med klackskor :-D fick idag även ett e-post att min klänning anlätt till butiken, så nu måste jag ringa och boka tid för att ännu testa att den är passlig storlek osv. och så får jag hela härligheten hem !



en sak jag glömmt att tidigare nämna (vilket är lite konstigt med tanke på hur exited jag är för det) är att jag hoppeligen här nästa veckkas tisdag börjar grundkurs i krav maga ! pappan min har hållit på med det i fem år, och nu när jag närmar mig 18 år (är nämligen förbjudet för under 18-åringar) har jag varit med honom på ett par träningar. det är så sjukt coolt, det är en självförsvargren med intryck av alla olika kampsporter (taekwondo, jujutsu, kickboxing osv.) med tanken att du klarar situtioner utan vapen. har för mig att krav maga är grundat av israels arme, eftersom de inte har råd med vapen måste de klara av vissa situationer utan dem. så tänkt vad coolt (och visst möjligen nödvändigt) att kunna detta ! kolla videon under ifall ni blev ens lite intresserade :-D

edit - länk här till videon eftersom den tydligen inte syntes !

-sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar