onsdag 25 december 2013

julfiilis 2013



igår firades det jul här hemma hos oss med faffa och carita och tuija. dagen börjades med julgröt, sedan blev det julkyrka och så lite senare årets mest efterlängtade måltid, nämligen julmaten med allt från lax och rosoll till skinka och vår specialrätt, nämligen makaronilåda (utan kött så det passar riktigt fint med julskinkan :-D). sedan förstås julklappar, hade visst varit snäll iår för det fanns en hel del klappar. dock är jag nästan lite stolt över mig då jag detta år hittade på en massa nödvändiga önskningar, så fick bl.a. vinterspringbyxor och dansskor. och så hade tomten varit riktigt omtänksam och hämtat america moneyyyy, som säkert kommer till nytta om några månader då vi åker till new york !


idag har vi inte gjort något jätte produktivt, ätit massor med choklad och julmat och chillat hemma. spelade monopol med grannarna och förlorade säkert för första gången i mitt liv i det spelet. lovets stora planer är att se så mycket på gossip girl som möjligt, shoppa lite på rean och kanske ta och sporta lite :-) nyår skall ju såklart firas snart, får se hur det blir med det. nu hoppas jag på snö så man skulle skida och åka slalom och skrinna, dvs. ha lite vinter här också. ha det så fint allihopa !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar