söndag 6 september 2015

tj 284

tjenatjena :-) äntligen lite loma efter tre veckor på brigaden. var senast på loma vid faneden och det är en evighet sedan faneden. well, så farligt var det inte att sitta inne två veckoslut i sträck :-)

under dessa tre veckor har underofficersskolan börjat och denna beväring har blivit uppgraderad från jägare till elev. hann vara jägare i about två dagar men klagar icke, är tvärtemot super glad att jag kom in till skolan och har det väldigt bra där. jag och 14 andra roliga människor befinner oss nu på pionjärlinjen, får alltså lära mig att bära på minor och spränga upp things and shit. vi är tre flickor på linjen vilket är super, skulle inte vara sådär jätte taggad på att sova ensam i en stuga. 

ända minuset i detta hela är att jag, som aldrig, och nu menar jag verkligen aldrig, brukar vara sjuk, har varit sjuk de senaste två veckorna. två veckor !!! så jävla irriterande. efter att ha känt mig sådär halvdöd i några dagar gick jag till sjukis på torsdagen. högst troligen är det bara frågan om en förjävlig förkylning. just nu hoppas jag ganska mycket på att vakna upp imorgon och vara frisk. vore sååååååå glad :-)

roliga och mindre roliga händelser från de tre senaste veckorna - hajoo-marsch från pionjärkompaniet till 1. kjk, vilket faktiskt var ganska hajoo eftersom vi skulle på en gång få med oss allt finska försvarsmakten gett oss. övernattning i g-skogen, ledarskapskurs, en hel del lektioner, pinkka & punkka-granskning, gona-tjänst osvosv. överlags blev det ju lite mer noggrant och så då skolan började, men å andra sidan är det elevlinjecheferna som sköter det mesta och det är kul :-) 


lite variation till MO5 :-)

-sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar