söndag 15 mars 2015

tre dagar kvar att kämpa. sen är hela gymnasiet förbi och det är så sjukt att jag inte kan förstå det. förra onsdagen skrev jag fyssan och de var faktiskt de sista sex timmarna i mitt liv jag tänkte använda på tänka på självinduktion och positronernas hastigheter. ifall inte något spännande händer och jag hittar mig själv i tekniska högskolan om några år. you never know. essän skrev jag (och alla andra abiturienter för den delen) i måndags och det gick helt okej. imorgon blir det finska yaaaaaayyyy. och så på onsdagen lång matematik och så är det över. 

på torsdagen kommer det alltså att uppstå problem. vad skall jag ha på mig då det inte mer är (om det nu aldrig är det) socialt acceptabelt att glida omkring i springbyxor ? vad skall jag göra med all min tid då jag inte har tjugo böcker som väntar på att bli lästa ? vilken bar skall jag gå till ? vilken drink skall jag beställa ? hur skall jag klara av mig en dag utan en massa läsning ? vad skall jag göra med mitt liv typ ?


well så dramatiskt blir det knappast. men tanken på en dag utan skolböcker känns samtidigt så härlig men så orealistiskt. abi-året har visst varit händelserikt men för min del har det innehållit även alltför många timmar ensam hemma med mattaboken. blir kul att leva livet en stund igen. men no worries liksom, juris inträdesböcker kommer ut en vecka efter skrivningarna och så blir det väl inga problem med för mycket fritid resten av våren. myyyysss.

-sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar