lördag 13 december 2014

lite julfiilis

hann nästan bli smått orolig eftersom den härliga/fina/obligatoriska julfiilisen inte ännu riktigt kommit, men idag blev saken räddad. vaknade tidigt (eller tidigt och tidigt, allt är ju relativt men tidigt för mig för en lördag), blev glad då jag märkte det snöat (inte lika glad då jag upptäckte att det var slask) och drog ut på en lenkki. riktigt vackert ute i skogen.




efter det åkte jag till ett ålderdomshem. mina scoutbarn uppträdde med lucia, allt gick super fint och då var jag sådär extra stolt över dem. tror faktiskt detta betydde massor för alla gamla människorna som bor på ålderdomshemmet.

sedan blev det dags för julklappsshopping med hela familjen i sello. faktiskt sjukt kul att umgås med dem, åt lunch och lyckades hitta riktigt fina julklappar. allt förutom något smått fixat för detta år, utan någon extra stress, woopwoop. här hemma har jag bara chillat och så pluggat lite. skall snart kolla någon film med systern :-) hoppas ni haft en fin dag allihopa !


ps. varför ser inte mitt hår alltid ut som på detta foto ?!?!?!??

-sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar