lördag 30 augusti 2014

hej på er allihopa ! hur är läget ? :-) själv börjar jag bli smått nervös inför kvällens midnight run, taggataggatagga. mer om det senare, tänkte faktiskt skriva två inlägg nu. kör med taktiken minst två inlägg då du fått dig inloggad på blogger.

denna vecka har varit så normal det bara kan vara, bara pluggapluggaplugga, lite lenkkin, scouter och krav maga och inget mer än det. i fredags hann jag dock ta det lite lugnt, var och äta med minka och så var vi och kollade 22 jump street ! har sett 21 jump street tidigare och tyckte den var super, och denna var tom. ännu bättre :-) rekommenderar verkligen, ingen hemskt djup mening men väldigt rolig och underhållande.

lite stressig och så är man ju inför skrvningarna. mina känslor går lite i vågor, i ett skede känns de som världens viktigaste sak att lyckas och få bra resultat, i ett annat skede känns det som om dedär bokstäverna inte egentligen spelar någon roll. ibland känns det som jag har bra under kontroll detta med EU, ekonomi, engelska hörförståelse och finska essäer, ibland känns det absolut hopplöst. om tre veckor är dessa prov docköver för all framtid, vilket får mig nu att ännu orka satsa lite mer. bra känns det ju ifall man gett allt man kan.

och sådär lite off topic tänkte jag ännu bjuda på några små bilder från förra veckoslutet. grattisgrattis till vår 18-åriga kaisa ännu !




-sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar