fredag 27 juni 2014

fem fina dagar i österbotten


jag, systern och favoritkusinerna


samma gäng på faffas framgård


soliga vasa & postjakten


liten selfie före jag åkte iväg i måndags


systern på postjakten 


visst ser det somrigt och fint ut ? 


medan faffa & johannes fixade en säng till hans nya lägenhet testade  jag några sängar i jysk


glada syskon i österbotten


bakade lite mockarutor en dag

nu sitter jag på tåget hem efter några finfina dagar uppe i vasa hos farfar. hann med allt och inget, men det bästa var ju att få spendera tid med dessa människor. spelade mario kart, var ute på utflykter, shoppade, åt massvis med god mat och kollade flera avsnitt av modern family - inte riktigt lika bra som gossip girl men en amazing serie det med.

ikväll skall jag se mina lärkankompisar, har inte sett dem på länge så det kommer att bli kul. lite förfest hos lulu och sedan fira mimas och abbes 18-årsdag. skall säkert bli en kul kväll. på söndagen äker jag till tallin och sedan kommer vi fram till den hemskaste delen av sommarlovet - borde väl ta och läsa lite till studentexamen. skriver finska, engelska och samhällslära i höst, så tänkte ta mej igenom alla samppaböcker nästa vecka då jag ändå är hemma. hoppas på fint väder, skulle inte kännas så illa om man skulle få ligga på stranden och läsa :-D

-sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar