måndag 12 maj 2014

a journey of thousand miles begins with a single step - lao tzu

hallooo :-) är liksom helt för glad för en måndag haha. det har bara varit en super fin dag och just nu är jag bara så happyyy så tänkte köra såhär lite fjortis-blogg stil och berätta hela fina måndagen i (typ) minsta lilla detalj :-D håll i er nu kör vi !

dagen började faktiskt med att jag frivilligt vaknade typ en timme tidigare och åkte i förtid till skolan för att plugga fyssa, kände mig jätte duktig. skoldagen var anors också kul, de var god mat, vi hade berlin-möte och julius hade fixat en amazing film inför morgondagens morgonsamling och vi missade engelska-lektionen pga. magnusgalan. typ som oscar-galan, folk har fixat videon i skolans mok-kurs och wow hur imponerad man blir. 

här hemma åt jag av gårdagens morsdagskaka (alldeles himmelsk men oj vad ohälsosamt :-D) och fixade undan lite läxor. sedan blev det skypedejt med kusinpojkarna i tammerfors ! hade inte talat med dem på evigheter så det var härligt att se dem. har världens finaste kusiner kan jag lova. så pluggade jag lite fyssa igen, inte så illa faktiskt för jag börjar kunna detta med elektricitet. på kvällen gick vi ännu på lenkki med jonas, super kul det också eftersom han varit sjuk här i några veckor och jag hamnat springa mina måndagslenkkin ensam och nu var det kiva med sällskap. 

vilken roman det blev haha, lovar att inte hålla på detta sätt varje dag. idag var det nu bara en extra fin dag och kände för att dela med mig av min glädje :-D hoppas ni alla också haft en fin start på veckan !

inte den vackraste bilden men älskar ändå denna bild på sten, kaisa, nakki, mig och kalevi från veckoslutet, för visst ser vi glada ut ?
-sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar